Micromel

  • Olvasási idő: 2 perc
You are currently viewing Micromel

Mentségemre legyen mondva, hogy úgy emlékeztem, hogy ezt a bejegyzést én már annó megírtam, de aztán annyira belemerültem az évértékelésbe, hogy kimaradt, mert elfáradtam a végére.

Mostmilesz?

Az egész koncepció az úgynevezett session meadek sikerével indult, aminek a lényegét a Malmö Meadery Anderse magyarázta el nekem. Itt az alapból 14%-os, gyilkos árú, szénsavmentes szuper-prémium meadeknek készül egy könnyített és szénsavas változata, ami olcsóbb, és egy teljesen új jelenség. Mead-fröccs? Nos, igen is meg nem is.

Ebben a műfajban mi könnyedén el tudtunk helyezkedni európai szinten, mert jó lehetőségeink vannak mézvásárlás terén Magyarországon. Szuper a mézünk és nincsenek elszállva a termelői árak. A melomeljeink árban nem igazán találnak versenytársra.

Innen jött az ötlet, hogy ha már jól megoldottuk a mézbeszerzést, akkor akár egy még könnyebb, teljesen új dolgot is létre tudnánk hozni, amire már mások tényleg nem képesek. Egy olyan mézsört, aminek az ára már a “rendes” sörökével vetekszik. Ehhez nagyon optimális, profi gyártási folyamatra (sok meadery ugye teljesen manuális), könnyen beszerezhető mézre és jó csomagolási eljárásra volt szükségünk. Az, hogy alapból az üzemünk sörkészítésre van berendezkedve, ezt abszolút lehetővé tette. Más meaderyknek nyilván nincsen dobozolója, meg sokszor acél tartályai sincsenek, szeparátoruk meg ilyesmijük meg főleg nincs.

Gondolkodhatunk tehát teljesen a megszokott berkeken kívül is.

Csináljunk akkor egy lakossági mézsört – gondoltuk. 4%, gyümölccsel vagy hidegkomlóval úgy, hogy a 0,44-es doboz ára 1000 alatt legyen. Ilyet nem szoktunk csinálni soha, de most egyszer megpróbáltuk. Végül 800 körülire sikerült ezt belőni. Ehhez azonban nagyon le kellett egyszerűsíteni mindent.

A Firefly és a Waterfall tehát tervezetten nem annyira egy kóstolgatós gasztro kirándulás, inkább egy könnyű, frissítő alkoholos ital, ami glutén meg laktózmentes, és teljesen naturális. Hadd ne húzzak párhuzamokat.

Tisztában vagyunk vele, hogy mindenki ahhoz van szokva, hogy árfüggetlenül törekszünk mindenből a legjobbra, és tudtuk, hogy ez most egy ugrás lesz a sötétbe, mert itt most a “jó” része pont az árban rejlene. Fontos ezt a terméket a helyén kezelni. Ez egy annyira új dolog, hogy még a stílus nevét is én találtam ki.

Ettől függetlenül készen állunk arra, hogy reagáljunk a fogyasztók visszajelzéseire, és ezt figyelembe vegyük a jövőnk tervezésénél. Ha mindenki egységesen úgy dönt, hogy lényegtelen, hogy egy melomel 790 vagy 1490, és csak az számít, hogy legyen egy nagyon különleges élmény, akkor én leszek a legboldogabb ember, mert pont ebben a különleges élmény nyújtásában látom az üzemünk egyik erősségét.

De tudjátok, hogy a kérdés, amit feltettünk most nektek, az ez:

szeretnétek egy olcsóbb meadet?

<3